Στα 2,5 δισ. ευρώ τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη ιδιωτών προς την εφορία

Ξεπέρασαν τα 2,5 δισ. ευρώ τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη ιδιωτών προς την εφορία το πρώτο τρίμηνο του 2019, με τον ρυθμό δημιουργίας νέων εκκρεμών υποχρεώσεων να κατεβάζει ταχύτητα σε σχέση με πέρυσι, χωρίς να δημιουργεί περιθώρια εφησυχασμού.

Τα στοιχεία τα οποία έδωσε στη δημοσιότητα η ΑΑΔΕ δείχνουν και ένα παράλληλο κατέβασμα στροφών στις εισπράξεις νέων και παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών, μέσω ρυθμίσεων και αναγκαστικών μέτρων είσπραξης. Ανήλθαν σε 1,296 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019 έναντι 1,415 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, με τη μείωση να είναι σημαντική, όπως άλλωστε και το συνολικό ποσό που πήρε τον δρόμο για το ταμείο.

Ειδικότερα, τον Μάρτιο, τα φρέσκα ληξιπρόθεσμα χρέη ιδιωτών, με εξαίρεση τα μη φορολογικά, έφτασαν τα 2,506 δισ. ευρώ, ποσό το οποίο έρχεται να προστεθεί σε ένα συσσωρευμένο στοκ 101,868 δισ. ευρώ από τα προηγούμενα χρόνια, οδηγώντας σε έναν εφιάλτη απλήρωτων υποχρεώσεων συνολικού ύψους 104,315 δισ. ευρώ.

Από αυτές τις οφειλές, 18,296 δισ. ευρώ έχουν χαρακτηριστεί ως ανεπίδεκτες είσπραξης, περιορίζοντας το «πραγματικό» ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο στα 86,047 δισ. ευρώ.

Το πλήθος των οφειλετών με ληξιπρόθεσμα χρέη μειώθηκε τον Μάρτιο από 4.005.773 τον αμέσως προηγούμενο μήνα σε 3.940.098 ΑΦΜ. Ανάλογη μείωση (από 1.836.953 σε 1.814.042) σημειώνεται στο πλήθος των φορολογουμένων στους οποίους η Φορολογική Διοίκηση έχει τη δυνατότητα να επιβάλει αναγκαστικά μέτρα είσπραξης ενώ αύξηση σημειώθηκε στους οφειλέτες υπό αναγκαστικά μέτρα είσπραξης (από 1.166.380 σε 1.199.535).

Με ανακοίνωσή της η ΑΑΔΕ διευκρινίζει:

· Συνολικό Ληξιπρόθεσμο Υπόλοιπο: 104.315.214.30 (μείωση κατά 0,27% σε σχέση με Φεβρουάριο 2019)

· Ανεπίδεκτα είσπραξης: 18.268.515.667.230 €

· Πραγματικό Ληξιπρόθεσμο Υπόλοιπο: 86.046.698.638 €

· Πλήθος οφειλετών: 3.940.098 (μείωση κατά 1,63% σε σχέση με Φεβρουάριο 2019)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημάδια βελτίωσης εμφανίζει ο τομέας των LNG Carriers

Σταδιακή βελτίωση σημειώνει κατά το τρέχον έτος η αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), με το εμπόριο LNG να δείχνει αύξηση κατά 5% σε ετήσια βάση και τις εισαγωγές από την Ινδία και την Κίνα να κινούνται ανοδικά κατά 29% και 20% αντίστοιχα, αντισταθμίζοντας τις απώλειες στην[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *