Πειραιάς: Επιτροπή για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο λιμάνι

του Νίκου Παρασκευά

Το θέμα των περιβαντολογικών όρων για την επέκταση του λιμανιού και το εν γένει επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά που συνεδρίασε το απόγευμα της Τετάρτης και αποφάσισε τη δημιουργία επιτροπής που θα το εξετάσει λεπτομερώς.

Τη δημιουργία της επιτροπής πρότεινε ο επικεφαλής του συνδυασμού «ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ», Νίκος Μπελαβίλας.

Ο Δήμαρχος Γιάννης Μώραλης αναφερόμενος στις περιβαντολογικές επιπτώσεις που θα έχουν οι επενδύσεις στο λιμάνι τόνισε ότι λίγο πολύ είναι γνωστές γιατί ήδη υφίστανται. Συγκεκριμένα είπε ότι, ο Πειραιάς εξαιτίας και της λειτουργίας του λιμανιού έχει κυκλοφοριακό πρόβλημα, αυξημένη ηχορύπανση και αυξημένους αέριους ρύπους.

Για να λυθούν αυτά τα προβλήματα, συνέχισε ο Δήμαρχος, θα πρέπει να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για τα οποία εξυπακούεται θα πρέπει να δεσμευτεί η Διοίκηση του ΟΛΠ, όπως η ηλεκτροδότηση των πλοίων από ξηράς, η χρήση από τα πλοία βελτιωμένων καυσίμων και διαμόρφωση συνθηκών που θα επιτρέπουν την ευκολότερη είσοδο και έξοδο από τον Πειραιά.

Από την πλευρά του ο Νίκος Μπελαβίλας υποστήριξε ότι θα πρέπει να συγκροτηθεί  κοινή τεχνική επιτροπή για τη σύνταξη προτάσεων προς την Περιφέρεια Αττικής.   Όπως είπε συνολικά στο λιμάνι του Πειραιά αυτή τη στιγμή υφίστανται δεκαεννέα έργα πάντως τύπου και  δεκατέσσερα είναι υπό κατασκευή. Όλα αυτά εκτείνονται σε μια παράκτια χερσαία ζώνη μήκους 13 χιλιομέτρων στην οποία κατοικούν μισό εκατομμύριο άνθρωποι.

Πρόκειται λοιπόν για ένα τεράστιο σύμπλεγμα, για το οποίο η περιβαντολογική μελέτη που παρουσίασε ο ΟΛΠ είναι εξαιρετικά λίγη.  Δεν είναι μελέτη στρατηγικής, δεν λαμβάνει υπόψη ενιαία την πόλη, τη θάλασσα και την ατμόσφαιρα και δεν εφαρμόζει τις αρχές και τους στόχους που έχει θέσει η πολιτεία για την ανάπτυξη του Πειραιά και του λιμανιού.

Γι’ αυτό, τόνισε ο κ. Μπελαβίλας, θα πρέπει να εκπονηθεί στρατηγική μελέτη περιβαντολογικών επιπτώσεων ή να αναμορφωθεί πλήρως αυτή που παρουσιάστηκε και να μετατραπεί σε στρατηγική.  Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι υπόλοιποι επικεφαλής των παρατάξεων και κατέληξαν στο συμπέρασμα να συγκροτηθεί Επιτροπή για να αναλύσει όλα τα θέματα και να υποβάλλει συγκεκριμένες προτάσεις.

Τρεις προτάσεις για το Δικαστικό Μέγαρο  

Το θέμα των Δικαστηρίων  βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη καθώς ο Δήμαρχος, όπως ανέφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο,  δεσμεύθηκε στην τελευταία συνάντηση που είχε με τους αρμόδιους Υπουργούς να προσκομίσει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου τις απόψεις του σχετικά με το ποιο κτήριο κρίνει καταλληλότερο για την ίδρυση του νέου Δικαστικού Μεγάρου.

Όπως είπε μάλιστα ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, Γιώργος Σταματόγιαννης, που ήταν παρών στη συνεδρίαση, εγκρίθηκε η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου και υπεγράφη το Προεδρικό Διάταγμα που καθορίζει ότι μπορεί το κτήριο της Ραλλείου να γίνει Δικαστικό Μέγαρο.

Ο Δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, είπε ότι έχει ξεκινήσει και μια άλλη συζήτηση για το θέμα διότι ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτη, που είναι μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά και ενδιαφέρεται ζωηρά για την περίπτωση, το νέο Δικαστικό Μέγαρο θα πρέπει να χωράει όλες τις δικαστικές υπηρεσίες του Πειραιά, κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει στο κτήριο της Ραλλείου.  Για το λόγο αυτό εξετάζονται και τα κτήρια του πρώην Κεράνη στα Καμίνια ή του Υπουργείου Οικονομικών στην οδό Αιτωλικού, στο λιμάνι.

Όπως είπε ο κ. Μώραλης στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα ζητηθεί ποιο κτήριο συμφέρει περισσότερο για Δικαστικό Μέγαρο.  Επιπλέον τόνισε, πως αν προκριθεί το κτήριο του Κεράνη, τότε θα επιταχυνθεί και η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, δεδομένου ότι περνάνε ακριβώς μπροστά από το κτήριο και εκεί θα γίνει και σταθμός.

Ο κ. Μπελαβίλας από την πλευρά του, τόνισε ότι θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ο χρόνος αποπεράτωσης του όποιου έργου, δεδομένου ότι για το κτήριο της Ραλλείου έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες, ενώ για τα υπόλοιπα κτήρια δεν έχει γίνει τίποτα και θα χρειαστεί τουλάχιστον μια πενταετία για να γίνει κάτι .

Στιγμιότυπα από το Δημοτικό Συμβούλιο της 15ης Ιανουαρίου 
  • Προχωράνε με γοργό ρυθμό οι διαδικασίες για τον Πύργο του Πειραιά, που ήδη έχει κατακυρωθεί σε Κοινοπραξία για την αξιοποίησή του.  Υπήρξαν κάποια διαδικαστικά προβλήματα τα οποία ξεπεράστηκαν και ήδη βρισκόμαστε στο στάδιο της μελέτης των όρων της σύμβασης για να επικυρωθεί και να κατατεθεί στα αρμόδια όργανα του Κράτους, προκειμένου να γίνει έλεγχος νομιμότητας και να «πέσουν οι υπογραφές».
  • Ένταση δημιουργήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, όταν ο εκπρόσωπος ενός από τα έξι σωματεία των εργαζομένων στον τομέα της Καθαριότητας και Αντιπρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ, Βασίλης Γκιτάκος,  είπε ότι το αμαξοστάσιο στην οδό Ρετσίνα έχει μετατραπεί … σε χωματερή, επειδή έχει δοθεί εντολή από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, ορισμένα από τα βαρέα αντικείμενα που συλλέγονται, μέχρι να μεταφερθούν στο Σταθμό Μεταφόρτωσης Σχιστού , να παραμένουν στο χώρο που είναι και τα απορριμματοφόρα.

Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Παναγιώτης Ρέππας, απάντησε ότι αυτό γίνεται σε μικρή κλίμακα για να μην υπάρχουν στους δρόμους του Πειραιά ογκώδη αντικείμενα  όπως στρώματα κλπ., επειδή ο ΣΜΑ Σχιστού τα παραλαμβάνει κάθε εβδομάδα από το Δήμο. Τα συγκεντρώνουμε λοιπόν, συνέχισε, στο αμαξοστάσιο και από εκεί έρχονται από το Σχιστό και τα παίρνουν κάθε Πέμπτη.

Η επικεφαλής του συνδυασμού «ΛΑΪΚΉ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» Διαμάντου Μανωλάκτου, είπε ότι ογκώδη αντικείμενα βρίσκονται στο χώρο των απορριμματοφόρων με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η υγεία των εργαζομένων. Κατήγγειλε μάλιστα τη Δημοτική Αρχή ότι προβαίνει σε διώξεις εργαζομένων και εντατικοποίηση της εργασίας τους.

Ο Δήμαρχος αντέδρασε λέγοντας ότι αν εννοεί εντατικοποίηση το ότι το ωράριο εργασίας τους είναι έξι ώρες και είκοσι λεπτά καθημερινά και δουλεύουν τις τέσσερις, παίρνοντας μάλιστα και υπερωρίες να το πει καθαρά για να μην χάνουν οι λέξεις την έννοια τους.

Όσον αφορά για τις διώξεις, όταν ένας εργαζόμενος από απροσεξία του προκαλεί ζημιά σε αντικείμενα του Δήμου και του καταλογίζεται ένα μικρό πρόστιμο, τότε  αν μιλάει κάποιος για δίωξη τότε αδικεί το εαυτό του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Κυβέρνηση στραγγαλίζει (και πάλι) τους Δήμους

Πυρ ομαδόν κατά της Κυβέρνησης στην χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα των ταμειακών διαθεσίμων που θα πρέπει με βάση την τελευταία απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, κου. Χουλιαράκη, να κατατίθενται στην Τράπεζα της Ελλάδος επί ποινή περικοπής των Κ.Α.Π. σε όσους Ο.Τ.Α. δεν συμμορφώνονται. Όπως τόνισε η Αντιδήμαρχος[…]

Περισσότερα »

Παράθυρο στην κοινωνία του Πειραιά το “Κανάλι 1”

Παράθυρο στην κοινωνία και στους καταναλωτές θα αποτελέσει το Δημοτικό Ραδιόφωνο Πειραιά, Κανάλι 1 – 90,4 για τον εμπορικό κόσμο της πόλης.  Στο πλαίσιο αυτό θα προβάλει τις ευκαιρίες, τα προϊόντα, τις εμπορικές δραστηριότητες που κάνουν ελκυστική και ιδιαίτερη την αγορά του Πειραιά και θα συμβάλλει σε κάθε προσπάθεια τόνωσης του[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *