Πειραιάς: Ευκαιρία για την ελληνική ναυπηγοεπισκευή

Την περασμένη εβδομάδα η Φινλανδία προχώρησε στην επικύρωση της σύμβασης διαχείρισης θαλάσσιου έρματος, ανεβάζοντας το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου που έχει αποδεχθεί τη σύμβαση στο 35%.

Πρόκειται για το απαιτούμενο όριο ώστε η σύμβαση να τεθεί τελικά σε ισχύ 12 χρόνια από την υπογραφή της. Η εφαρμογή ξεκινά στις 8 Σεπτεμβρίου του 2017, ημερομηνία μέχρι την οποία οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να ανανεώσουν το διεθνές πιστοποιητικό για την αποτροπή ρύπανσης από πετρέλαιο των πλοίων τους ώστε αυτό να είναι συμβατό με τα νέα δεδομένα. Για τα περισσότερα πλοία η συμμόρφωση συνεπάγεται την εγκατάσταση εγκεκριμένου συστήματος διαχείρισης του θαλάσσιου έρματος.

Η εξέλιξη αυτή ανοίγει το δρόμο για την υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων από την πλευρά των πλοιοκτητών και ταυτόχρονα ανοίγει μια σημαντική ναυπηγική δραστηριότητα, η οποία αποτελεί ευκαιρία και για τον κλάδο στη χώρα μας, ο οποίος τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας.

Το ενδιαφέρον είναι ότι η εξέλιξη αυτή συμπίπτει χρονικά με τις εξελίξεις στον ΟΛΠ και την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του οργανισμού από την Cosco, η οποία έχει αναζωπυρώσει τις προσδοκίες για ανάκαμψη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας.

Αυτό συμβαίνει καθώς οι Κινέζοι έχουν αποφασίσει να εντάξουν στο στρατηγικό τους πλάνο σημαντικές επενδύσεις για τον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, ύψους 600 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναζωογόνηση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου και την αξιοποίηση της εγχώριας τεχνογνωσίας και δυναμικού.

Οι εξελίξεις στον τομέα της ναυτιλίας σε σχέση με τις υποχρεώσεις συμμόρφωσης με τη σύμβαση διαχείρισης θαλάσσιου έρματος, δημιουργούν εκ νέου μια ευκαιρία, αν και υπάρχουν ακόμη διεργασίες που θα πρέπει να διευθετηθούν στο πλαίσιο του ΙΜΟ κυρίως γύρω από τις κατευθυντήριες γραμμές για τον καθορισμό των αποδεκτών εγκεκριμένων τύπων συστημάτων επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος.

Σημειώνεται ότι υπάρχουν περισσότεροι από 50 τύποι εγκεκριμένων συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος από τα οποία μπορούν να γίνει επιλογή για τους πλοιοκτήτες, ενώ υπάρχει ήδη ένας αριθμός που έχει ήδη εγκαταστήσει τα συστήματα.

Σε ανακοίνωσή του μάλιστα το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο τόνισε ότι τώρα είναι πιο αναγκαίο από ποτέ τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να οριστικοποιήσουν τη διαδικασία έγκρισης του τύπου ώστε οι πλοιοκτήτες να έχουν εμπιστοσύνη στα συστήματα που θα επιλέξουν.

theseanation.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Grivalia: Απέκτησε το 49% του κτιρίου του Παπαστράτου

Η εταιρεία GRIVALIA PROPERTIES ΑΕΕΑΠ ανακοίνωσε την απόκτηση του 49% των μετοχών της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «PIRAEUS PORT PLAZA 3 ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ» (η «PPP3»). H PPP3 έχει στην κατοχή της ένα μοναδικό ακίνητο στον Πειραιά το οποίο είναι το πρώην[…]

Περισσότερα »

Σημαντική αύξηση των καταθέσεων επιχειρήσεων και νοικοκυριών το Μάρτιο

Αύξηση κατά 1,282 δισ. ευρώ κατέγραψαν το Μάρτιο του 2019 οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα, έναντι μείωσης κατά 789 εκατ. ευρώ το Φεβρουάριο. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής των καταθέσεων διαμορφώθηκε σε 5,6%, ενώ το σύνολο των καταθέσεων ιδιωτών αυξήθηκε στα 133,4 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *