Πλακιωτάκης: Διεθνείς διαγωνισμοί μέσα στο 2020 για τα λιμάνια

Την αλλαγή του τρόπου λιμενικής διακυβέρνησης, με την προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας μέσα στο 2020, προανήγγειλε εχθές Τετάρτη από τον Πειραιά ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, σε εκδήλωση της Ένωσης Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας.

«Υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και για τα δέκα μεγάλα λιμάνια κι έχει γίνει ήδη μία πρώτη παρουσίαση από το ΤΑΙΠΕΔ, αναφορικά με τους όρους βιωσιμότητας και αξιοποίησής τους. Ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα υπάρξει, θα προχωρήσουμε σε διεθνείς διαγωνισμούς μέσα στο 2020» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ.  Πλακιωτάκης.

Ο υπουργός αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στο master plan της Cosco, που εγκρίθηκε ήδη από το πρώτο τρίμηνο της κυβέρνησης της ΝΔ, υπογραμμίζοντας ότι «Συνολικά 620 εκατομμύρια ευρώ περιλαμβάνονται στις επενδύσεις στο πρώτο λιμάνι της χώρας».

Hχητικό απόσπασμα από τον χαιρετισμό που απηύθυνε ο Γιάννης Πλακιωτάκης

 

Εκσυχρονισμός του ελληνικού νηολογίου

Σε σημερινή (9/1) εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου, που πραγματοποιήθηκε στο Πλωτό Μουσείο “Ελλάς Λίμπερτυ”, στο λιμάνι του Πειραιά, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε  στον εκσυχρονισμό του ελληνικού νηολογίου, προκειμένου να είναι το ίδιο ανταγωνιστικό.

Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι για να είναι ελληνική ναυτιλία ανταγωνιστική, προϋποθέτει  πέραν των άλλων και ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου.

«Αυτό που μελετάμε με τους αρμόδιους φορείς», πρόσθεσε, «είναι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου προκειμένου  το ελληνικό νηολόγιο να είναι το ίδιο ανταγωνιστικό με τα υπόλοιπα νηολόγια».

Τόνισε εξάλλου ότι δεν αρκεί να έχουμε μόνο ελληνική πλοιοκτησία αλλά και ενίσχυση των ελληνικών πληρωμάτων, με βελτίωση και του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Ο υπουργός ανέφερε ότι οι Έλληνες έχουν τα πιο σύγχρονα πλοία στον κόσμο καθώς ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου είναι 3,7 χρόνια όταν ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου είναι 15, 2.

Σημείωσε επίσης ότι η συμμετοχή των ελληνόκτητων πλοίων σε ναυτικά ατυχήματα είναι περίπου στο 0,1% ίσως και λιγότερο.

Τόνισε ότι η  ναυτιλία αποτελεί μία εθνική υπόθεση και πέρα από πολιτικές η κομματικές σκοπιμότητες όλοι θα πρέπει να προσφέρουμε στην ανάπτυξη και την ενίσχυση αυτού του αναπτυξιακού κλάδου για την ελληνική οικονομία, που δεν προσφέρει μόνο οικονομικά και κοινωνικά στη χώρα, αλλά και σε επίπεδο στρατηγικής ισχύος.

«Όταν το 30% των εισαγωγών του αμερικανικού πετρελαίου μεταφέρεται από ελληνικά πλοία καθώς και το 22% των εξαγωγών των Ηνωμένων Πολιτειών-Οταν τα τελευταία 15 χρόνια στα κινεζικά ναυπηγεία έχουν κατασκευαστεί πάνω 1000 πλοία, προϋπολογισμού 64 δις.δολ, μπορεί κανείς να καταλάβει για τον τομέα αυτό που μιλάμε», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Standard and Poor’s «κρίνει» την ελληνική οικονομία

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την φθινοπωρινή «αναμέτρηση» ανάμεσα σε Αθήνα και τρόικα. Η ελληνική πλευρά «φορτώνει» το «οπλοστάσιό» της με επιχειρήματα, όπως τα καλύτερα του αναμενομένου έσοδα επταμήνου, η επερχόμενη ανάπτυξη και η δυνατότητα νέας εξόδου στις αγορές. Στον αντίποδα, «βαριά» ρίχνουν την «σκιά» τους στις επικείμενες διαπραγματεύσεις ζητήματα[…]

Περισσότερα »

ΟΛΠ: Απονομή τιμητικών διακρίσεων σε προσωπικότητες και εταιρείες

Με την ευκαιρία της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων για τα κερδοφόρα οικονομικά αποτελέσματα του 2013, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. απένειμε τιμητικές διακρίσεις σε δέκα εταιρίες-χρήστες του λιμένα, δύο προσωπικότητες του χώρου του Πολιτισμού και έναν επαγγελματικό φορέα, οι οποίοι συνέλαβαν πέρυσι στα οικονομικά και πολιτιστικά δρώμενα του ΟΛΠ.[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *