Rebranding: Υπάρχει… Logos για Επανασχεδιασμό;

Ο όρος rebranding αφορά τη διαδικασία όπου μια εταιρεία αλλάζει ή βελτιώνει την εικόνα της. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω αλλαγών στο λογότυπο. Οι αλλαγές βασίζονται στην αλλαγή της βασικής στρατηγικής marketing και διαφημιστικής προβολής με κύριο στόχο την επανατοποθέτηση (re-positioning) της εταιρείας.

πηγή “Mind The Gap” – Design Blog

Παρατηρώντας τo rebranding μεγάλων εταιρειών που αποτελούν leaders στο χώρο τους και εστιάζοντας στο σχεδιασμό – κυρίως ως blog που ασχολείται με το design – παρατηρούμε κάποια βασικά στοιχεία που κάνουν οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, καθώς είναι προφανές ότι οι κινήσεις τους είναι πάντα με γνώση των μεταβαλόμμενων όρων της αγοράς και σαφώς μελετημένες κατόπιν έρευνας. Σταχυολογώντάς τα, συμπεραίνουμε τα ακόλουθα θεμελιώδη στοιχεία:

Απλοποίηση. Όσο περισσότερο εξελίσσεται, μεγαλώνει, καθιερώνεται μια εταιρεία τόσο περισσότερο αυτό αποτυπώνεται στη εικόνα της εταιρείας, στο λογότυπο της.

Αυτό σημαίνει ότι τα βασικά χρώματα παραμένουν ή αφαιρούνται τα πολλά χρώματα. Οι φόρμες απλοποιούνται, η τυπογραφία είναι ευανάγνωστη και ξεκάθαρη. Τα σύμβολα είναι σαφή, διακριτά και “διαβάζονται” άμεσα.

Σταθερότητα. Η εικόνα του λογοτύπου δε χάνει τη σύνδεση της με το παρελθόν, ιστορία, αξίες της εταιρείας – του brand. Δε ξεχνά από που προέρχεται, τις αξίες που την καθιέρωσαν. Πατάει σε αυτό για να εξελίξει την εικόνα της. Αυτό μεταφράζεται ανάλογα και στο re-design (επανασχεδιασμό) του λογοτύπου.

Κοιτάει στο μέλλον. Ο τρόπος που “μιλάει” το λογότυπο αποτυπώνεται κατάλληλα στη τυπογραφία του λογοτύπου. Πολλές φορές στο rebranding είναι εμφανή στην επιλογή μοντέρνας, σύγχρονης τυπογραφίας όπου ουσιαστικά “κλείνει το μάτι” στα νεανικά target group που χτίζουν μια νέα σχέση με το brand ενώ παράλληλα φέρνουν μαζί τους νέες καταναλωτικές συνήθειες.

Βασικό στοιχείο σε όλα αυτά είναι ότι ποτέ ένα brand, ανεξαρτήτου τοποθέτησης στον εμπορικό στίβο δεν αλλάζει εικόνα μόνο και μόνο για αισθητικούς λόγους. Η αλλαγή στη στρατηγική marketing, η διεύρυνση ή επέκταση δημιουργούν την ανάγκη της ανανέωσης και του φρεσκαρίματος στο λογότυπο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παγκόσμιο συμβόλαιο στον Τιμ Μπέρνερς-Λι για να σώσει το Ίντερνετ

Τριάντα περίπου χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο Βρετανός Τιμ Μπέρνερς-Λι έβαλε τα θεμέλια του Παγκόσμιου Ιστού (World Wide Web) και από τότε δεν έχει σταματήσει να αγωνίζεται για ένα

Περισσότερα »

Οι εκατομμυριούχοι της Σίλικον Βάλεϊ προετοιμάζονται για το τέλος του κόσμου;

Η νέα τάση που κατακλύζει τις Ηνωμένες Πολιτείες ονομάζεται survivalistes, μια λέξη που δεν μπορεί να αποδοθεί μονολεκτικά στα ελληνικά, αλλά περιφραστικά. Survivalistes είναι εκείνοι που προετοιμάζονται για την επιβίωσή τους έπειτα από μια πυρηνική καταστροφή, ακόμα και ύστερα από έναν μεγάλο σεισμό. Μαθαίνουν δηλαδή να ζουν μέσα στη Φύση,[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *