Ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τους λιμένες της Μεσογείου

Του Νίκου Μπαρδούνια….
Σημαντική αύξηση στην διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων καταγράφουν κατά την διάρκεια των δυο τελευταίων ετών τα τριάντα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από την έρευνα του ιταλικού ιδρύματος ερευνών «Studi e Ricerche per il Mezzogiorno»- SRM.
Στην έρευνα εκτιμάται ότι τα τριάντα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου κατά την διάρκεια του 2017 διαχειρίσθηκαν πάνω από 50 εκατ. TEUs, όταν το 1995 ο όγκος των αντίστοιχων φορτίων ανερχόταν σε μόλις 9 εκατ. TEUs.
Όπως αναδεικνύεται στην έκθεση της SRM, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από 19 λιμένες της Μεσογείου έχει υπερβεί το 1 εκατ. TEUs, ενώ παρατηρείται τα τελευταία χρόνια μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους λιμένες της Μεσογείου, συγκριτικά με τους λιμένες της Β. Ευρώπης.
Από το 2008 έως και σήμερα η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους λιμένες της Β. Ευρώπης έχει μειωθεί κατά 6%, σε αντίθεση με την αύξηση της τάξης του 5% στα λιμάνια της Μεσογείου.
Αναφορικά με το μέλλον, αναμένεται μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους μεσογειακούς λιμένες, καθώς θα πραγματοποιηθούν περαιτέρω επενδύσεις αξίας 4 δις από την Κίνα σε λιμενικές υποδομές και τερματικούς σταθμούς της συγκεκριμένης θαλάσσιας περιοχής.
«Η Μεσόγειος κατέχει , πλέον, σημαντική θέση στο παγκόσμιο δια θαλάσσης εμπόριο, καθώς αποτελεί μέρος των μεγαλύτερων θαλάσσιων διαδρομών» επισημαίνεται στην έρευνα της SRM


Λιμένας Πειραιώς: «Ρότα» για την πρώτη πεντάδα των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμένων

Αυξημένη κατά 20,1% ήταν η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά το πρώτο τρίμηνο του 2018 , στα 4,057 εκατ. TEUs, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους σύμφωνα με στοιχεία του Port Economics.
Η εξέλιξη αυτή έφερε τον Πειραιά στην… έβδομη θέση ανάμεσα στους 20 μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς λιμένες, όσον αφορά τη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018,

Τα πέντε πρώτα λιμάνια στην Ευρώπη

Στις πρώτες τρεις θέσεις των ευρωπαϊκών λιμένων βρίσκονται το λιμάνι του Ρότερνταμ με 13,735 εκατ. TEUs, το λιμάνι της Αμβέρσας με 10,451 εκατ. TEUs και το λιμάνι του Αμβούργου με 8,820 εκατ. TEUs.
Την πεντάδα συμπληρώνουν το λιμάνι της Βρέμης (5,509 εκατ. TEUs) και το λιμάνι της Βαλένθια (4,832 εκατ. TEUs). Μία θέση πριν το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται ο ισπανικός λιμένας του Algeciras, μέσω του οποίου διακινήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2018 περίπου 4,381 εκατ. TEUs.
Σύμφωνα με το Port Economics οι ευρωπαϊκοί λιμένες οι οποίοι κατέγραψαν την πιο αξιοσημείωτη αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους μήνες του έτους ήταν το Γκντανσκ (47%), ο Πειραιάς, η Βαρκελώνη (18,3%), η Zeebrugge (16,3%) και η Βαλένθια (8,1%).

Εκτιμήσει για Πειραιά

Κύκλοι της Cosco, στην οποία ανήκει το λιμάνι του Πειραιά, ανέφεραν στο www.kanaliena.gr ότι βάσει των στοιχείων που διαθέτουν εκτιμούν ότι το λιμάνι του Πειραιά θα κινηθεί ακόμη υψηλότερα καθώς βρίσκεται πλέον στα πλάνα και των τριών μεγάλων παγκόσμιων συμμαχιών τακτικών γραμμών (Ocean Alliance, The Alliance, 2M Alliance), ενώ με την ολοκλήρωση των έργων στην προβλήτα ΙΙΙ στις αρχές του 2019, η συνολική χωρητικότητα των προβλητών I, ΙΙ και ΙΙΙ εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε 7,2 εκατ. TEUS.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ψήφο επενδυτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από την COSCO

Την ικανοποίησή του εκφράζει με δημόσια δήλωσή του ο Πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου Κωνσταντίνος Γιαννίδης για τη μεταβίβαση του 67% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. στην κινεζική COSCO και συγκεριμένα:  “Ως Πρόεδρος του αρμόδιου θεσμικά φορέα για την ελληνοκινεζική επιχειρηματική συνεργασία, που λειτουργεί εδώ και μία 20ετία, επισημαίνει ότι η[…]

Περισσότερα »

Ξεκίνησαν οι μεταφορές  φυσικού αερίου μέσω της Βορείου Θάλασσας

Το ρωσικό παγοθραυστικό δεξαμενόπλοιο Christophe de Margerie ολοκλήρωσε το πρώτο εμπορικό ταξίδι του, παραδίδοντας υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μέσω της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας από τη Νορβηγία προς τη Νότια Κορέα. Η διαδρομή ολοκληρώθηκε σε ρεκόρ έξιμισι ημερών. Το δεξαμενόπλοιο είχε μέση ταχύτητα μεγαλύτερη από 14 κόμβους  παρά το γεγονός[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *