Rosneft: Συμφωνία για πώληση πετρελαίου στην Ινδία

 

   του Νίκου Μπαρδούνια

Δυναμική καταγράφεται η παρουσία της Ρωσίας στην πώληση πετρελαίου στην Ινδία καθώς, όπως έγινε γνωστό , η ρωσική εταιρεία Rosneft υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με την ινδική Indian Oil Corporation, για την παροχή 2 εκατ. τόνων αργού πετρελαίου στην ασιατική χώρα έως τα τέλη του 2020. Η μεταφορά πετρελαίου θα γίνεται μέσω του λιμανιού του Novorossiysk.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στις επαφές που είχε ο CEO της Rosneft, Igor Sechin στο Νέο Δελχί, με τον υπουργό Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου της Ινδίας Dharmendra Pradhan, συζητήθηκαν και οι προοπτικές ανάπτυξης projects μεταξύ ινδικών και ρωσικών εταιρειών. Μάλιστα, όπως αναφέρουν ρωσικές εφημερίδες «ένα από τα θέματα που μονοπώλησαν τη συζήτηση ήταν η πιθανή συμμετοχή ινδικών εταιρειών στο Vostok Oil project, που στόχο έχει τη δημιουργία ενός ενεργειακού δικτύου στα βόρεια της ρωσικής επικράτειας Krasnoyarsk».
Σημειώνεται ότι μέσω του Vostok Oil project δίδεται η δυνατότητα πρόσβασης στο Βόρειο Πέρασμα, έναν άξονα που δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς πετρελαίου τόσο στις ευρωπαϊκές όσο και στις ασιατικές αγορές.

«Μαύρα» νέα για πορεία της ναυτιλίας στην Ινδία

Παρά το γεγονός ότι η Ινδία αποτελεί μια μεγάλη οικονομικά χώρα εν τούτοις η Στατιστική Υπηρεσία της χώρας , στην τελευταία έκθεσή της για την οικονομία, αποτύπωσε τις ανησυχίες της σχετικά με τη γήρανση του εμπορικού στόλου της χώρας αλλά και την εξαιρετικά μικρή παρουσία του στη συνολική παγκόσμια χωρητικότητα.

Στην συγκεκριμένη έκθεση σημειώνεται ότι το 42% του στόλου των 1.419 εμπορικών πλοίων της Ινδίας είναι 21 ετών και άνω, ενώ λιγότερο από το 1% των πλοίων με ινδική σημαία απασχολούνται σε διεθνείς μεταφορές φορτίων. Ακόμη, τονίζεται ότι ο υφιστάμενος στόλος της Ινδίας «γερνάει» με δυσοίωνες προοπτικές καθώς : η μέση ηλικία των πλοίων το 1999 ήταν τα 15 χρόνια ενώ δέκα έτη αργότερα το 2009 έφθασε στα 19,7 έτη… και επιπλέον ότι από αυτά τα πλοία, το 42,06% του στόλου είναι 21 ετών και άνω, ενώ το 12,49% είναι μεταξύ 16 και 20 ετών.

«Η γήρανση του στόλου καθιστά τη χώρα «ευάλωτη» και «εξαρτημένη» στους εμπορικούς στόλους τρίτων κρατών, ενώ και οι εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές είναι περιορισμένες και μη αποδοτικές» αναφέρεται στην σχετική έκθεση της Στατιστικής Υπηρεσίας της Ινδίας.
Να σημειωθεί ότι το 95% του κατ’ όγκου εμπορίου της Ινδίας και το 68% σε αξία μεταφέρεται διά θαλάσσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ποσειδώνια 2014: Συνέδριο με θέμα τη χρηματοδότηση στη Ναυτιλία

Μερικά από τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα θέματα  που αφορούν την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θα συζητηθούν σε μια σειρά συνεδρίων, διασκέψεων και σεμιναρίων στην φετινή  Έκθεση των Ποσειδωνίων, το πιο σημαντικό ναυτιλιακό γεγονός στον κόσμο. Κυβερνητικοί εκπρόσωποι, αναλυτές του κλάδου, χρηματοδότες, πλοιοκτήτες  και εκθέτες από 93 χώρες θα συμμετάσχουν στο[…]

Περισσότερα »

Η Δημοτική σύμβουλος Μελίνα Δασκαλάκη νέα πρόεδρος της ΔΕΡΑ 9,84

Μετά από πρόταση της πλειοψηφίας, η δημοτική σύμβουλος Μελίνα Δασκαλάκη εξελέγη από το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Ραδιοφωνίας «Αθήνα 984». Η Μελίνα Δασκαλάκη είναι δικηγόρος. Σπούδασε στη Νομική Σχολή Αθηνών και είναι μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών. Διετέλεσε πρόεδρος της 1ης Δημοτικής Κοινότητας του δήμου Αθηναίων[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *