Home

ΡΟΗ  ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σκυτάλη σήμερα για αγορές στη Cyber Monday

0 σχόλια ΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέρα Cyber Monday  σήμερα για  ηλεκτρονικά ψώνια, που πήρε τη σκυτάλη  των προσφορών από τη Black Friday που τελικά δεν ήταν ικανοποιητική για τους εμπόρους.

Εκτιμάται ότι ο συνολικός τζίρος της αγοράς ήταν μειωμένος 20% σε σχέση με το 2019, τελευταία χρονιά της κανονικότητας, όπως τη γνωρίζαμε.

Κάτι η κακοκαιρία, κάτι η αναζωπύρωση της πανδημίας και τα περιοριστικά μέτρα για την είσοδο στα καταστήματα, κάτι το μικρότερο απόθεμα σε hot προϊόντα, κυρίως σε ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη, κάτι τα χαμηλότερα ποσοστά εκπτώσεων σε σχέση με άλλες χρονιές, η Black Friday όσον αφορά το ταμείο ήταν καλύτερη την… επόμενη μέρα (Σάββατο) για τα φυσικά καταστήματα, χωρίς όμως να επαναληφθούν οι «εξαλλοσύνες» του 2019, όπως χαρακτηριστικά είπε παλαιός έμπορος.

Smartphones, τηλεοράσεις, αθλητικά και ακριβά ρούχα

«Ο κόσμος ενδιαφέρθηκε για επώνυμα ακριβά προϊόντα τα οποία είχαν πραγματικά καλές εκπτώσεις» αναφέρουν στην εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου στον Οικονομικό Ταχυδρόμο.

Τα είδη που είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση ήταν οι ηλεκτρονικές και οι ηλεκτρικές συσκευές στις κατηγορίες των τηλεπικοινωνιών, πληροφορικής και λευκών συσκευών, τα ρούχα, τα αθλητικά παπούτσια, τα καλλυντικά και τα αρώματα.

500 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις σε ηλεκτρονικά φαρμακεία και ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Σε ότι αφορά τις e-αγορές της Μαύρης Παρασκευής, μόνο σε ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και φαρμακεία θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει το 2021 τα 500 εκατ. ευρώ (συμπ. ΦΠΑ) εκτιμά η Convert Group. Μάλιστα, οι φετινές ηλεκτρονικές πωλήσεις των φαρμακείων άγγιξαν σχεδόν τις επιδόσεις της περσινής Βlack Friday. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 9η θέση παγκοσμίως στις επισκέψεις στα e-φαρμακεία, τη στιγμή μάλιστα που κάθε γειτονιά έχει τουλάχιστον ένα φυσικό σημείο.

Οι πέντε κατηγορίες με την μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online φαρμακεία ήταν: οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+209%), οι κρέμες αντιγήρανσης (+164%), τα προϊόντα περιποίησης ματιών (+156%), τα προϊόντα καθαρισμού προσώπου (+149%) και οι ανοιχτές πάνες (+138%).

Σε ο,τι αφορά στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, σαφή προτίμηση επέδειξαν οι καταναλωτές στα κόκκινα κρασιά (+116%), στα ουίσκι (+115%), στη βότκα (+99%), στα ροζέ κρασιά (+91%), και στα λευκά κρασιά (+82%).

Goodbye Black Friday, hello Cyber Monday

Οι περισσότερες εταιρείες λιανικών πωλήσεων από τους κλάδους των ηλεκτρονικών, της ένδυσης, των αθλητικών και των καλλυντικών, που διαθέτουν ισχυρή παρουσία στο ψηφιακό κανάλι έχουν ήδη βγει με καμπάνιες για τη Cyber Monday, προκειμένου να αποσπάσουν πωλήσεις και όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Attica, Κωτσόβολος, Public, Media Markt, Πλαίσιο, Cosmos Sport, Pink Woman, Η&Μ, Notos κ.ά., καθώς και όλα τα διαδικτυακά καταστήματα διαφημίζουν προσφορές Cyber Monday σε επιλεγμένα προϊόντα.

«Στις ψηφιακές αγορές οι πωλήσεις της Cyber Monday δύσκολα διαχωρίζονται από αυτές τις Black Friday, αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής κ. Βασίλης Κορκίδης. «Συγκρίνοντας τις φετινές διαδικτιακές προκρατήσεις και προαγορές τα στοιχεία κινούνται στο 85% των πωλήσεων του 2019, αλλά δείχνουν αυξημένο τζίρο από τα επίπεδα του 2020 για τα e-shops, που σημειωτέον πέρυσι τον Νοέμβριο αποτελούσαν την μοναδική επιλογή των καταναλωτών», επισημαίνει.

Με μόλις 16 χρόνια «ζωής» η Cyber Monday ταυτίζεται με τις ξέφρενες online αγορές που γίνονται την πρώτη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ.

Προβληματισμός για τον Δεκέμβριο

Την ίδια ώρα όμως, μικρότεροι και μεγαλύτεροι καταστηματάρχες έχοντας πάρει την «κρυάδα» του Νοεμβρίου, που όπως υποστηρίζουν κλείνει με μείωση 25-30%, προβληματίζονται για τον Δεκέμβριο και την εορταστική περίοδο καθώς η εξέλιξη της πανδημίας θα κρίνει το πρόσημο.

Διαδικτυακές προσφορές – Τι να προσέξετε

Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά, η Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συστήνουν στους καταναλωτές τα ακόλουθα:

  • Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.
  • Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
  • Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
  • Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν νεκρές συνδέσεις [links] ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).

ΠΗΓΗ: ot.gr

Σχετικά Αρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες:,