Στο θέατρο το “έγκλημα στο Οριάν Εξπρές”

Επιμέλεια : Κατερίνα Παπαγεωργίου

Ενα από τα πιο γνωστά  αστυνομικά μυθιστορήματα  της Αγκάθα Κρίστι το “Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές”  επέλεξε να παρουσιάσει φέτος στο θέατρο της,  η Κάτια Δανδουλάκη, σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη έχοντας κοντά της στην σκηνή έναν εντυπωσιακό θίασο: Τάνια Τρύπη, Δάνη Κατρανίδη, Ταμίλα Κουλίεβα, Λένα Δροσάκη,Τζένη Ρουσσέα.

Η υπόθεση  του έργου που πρόσφατα είχε μεταφερθεί για μια ακόμα φορά στον κινηματογράφο προσφέρεται για παρουσίαση του στην σκηνή: Ολα διαδραματίζονται  στο ακινητοποιημένο από τα χιόνια “Οριαν Εξπρες” με το οποίο ο γνωστός δαιμόνιος ντετέκτιβ, Ηρακλής Πουαρό, επιστρέφει στην Ευρώπη σίγουρος πως θα έχει ένα ήσυχο ταξίδι.

Δυστυχώς, για εκείνον κάποια στιγμή τα πράγματα θα αλλάξουν, καθώς ένας από τους επιβάτες του τρένου θα βρεθεί νεκρός σ΄ενα βαγόνι. Ο Πουαρό ξεκινάει τις ανακρίσεις.Γρήγορα ανακαλύπτει πως όλοι φαίνονται ύποπτοι.

 

Η Αγκάθα Κρίστι και η Μέση Ανατολή

Τον Ηρακλή Πουαρό, τον συναντάμε σε 35 αστυνομικές ιστορίες της Αγκάθα Κρίστι που εξελλίσονται σε διάφορα μέρη του κόσμου καθώς η ίδια ταξίδευε συχνά  συνηθίζοντας να τοποθετεί τους ήρωες της σε τόπους που ξεχώρισε μέσα από τα ταξίδια της. Για ένα μεγάλο διάστημα είχε ζήσει στην Μέση Ανατολή συνοδεύοντας τον  δεύτερο σύζυγο της που ήταν αρχαιολόγος. Τότε ήταν που έγραψε τα μυθιστορήματα:”Εγκλημα στο Οριεντ Εξπρές” και “Φόνος στη Μεσοποταμία”

 

Η πρώτη εμφάνιση του Ηρακλή Πουαρό

Η ζωή της Αγκάθα Κρίστι είναι μυθιστορηματική. Εγραφε από τα 18 της για να γεμίσει το χρόνο της όπως συνήθιζε να λέει αλλά και για να αποδείξει κυρίως στην αδερφή της πως μπορεί να τα βγάλει πέρα ακόμα και με μια αστυνομική υπόθεση. Το ντεμπούτο της το έκανε το 1919 με το βιβλίο “Το μυστήριο πρόβλημα στο Στάιλς” όπου εμφανίζεται για πρώτη φορά ο ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό.

 

Απιστία και …αμνησία

Η Αγκάθα Κρίστι ζούσε μια ήσυχη και τακτοποιημένη ζωή αφιερωμένη στο γράψιμο μέχρι τη στιγμή που ο πρώτος της σύζυγος ερωτεύτηκε μια οικογενειακή τους φίλη. Γρήγορα  της ζητάει διαζύγιο. Εκείνη  αφήνει να περάσουν δυο τρία 24ωρα  και στη συνέχεια εγκαταλείπει το σπίτι της αφήνοντας την κόρη της στα χέρια της νταντάς. Εντεκα ημέρες αργότερα και ενώ οι δικοί της έχουν  κινητοποιηθεί για να την βρουν μαθεύτηκε πως βρίσκεται σ΄ένα ξενοδοχείο με ιαματικά λουτρά όπου είχε κάνει κράτηση με άλλο όνομα! Ηταν όμως ήδη γνωστή από τα βιβλία της και έτσι το προσωπικό του ξενοδοχείου την αναγνώρισε και ειδοποίησε  τις αρχές. Ειπώθηκε τότε πως η Αγκάθα Κρίστι είχε πάθει αμνησία μετά από ένα ντελαπάρισμα του αυτοκινήτου της το οποίο είχε βρεθεί μετά από έρευνες σε μια ερημική περιοχή.

 

 Ο αρχαιολόγος  της ευτυχίας

Μετα το διαζύγιο της, η Αγκάθα Κρίστι, ξεκίνησε μια σειρά από ταξίδια έχοντας πάντα μαζί της την κόρη της. Το μεγαλύτερο διάστημα το είχε περάσει γράφοντας τρια βιβλία τον χρόνο στα Κανάρια Νησιά.

Οταν γνώρισε το δεύτερο σύζυγο της, τον αρχαιολόγο Μαξ Μαλόουαν, η ψυχή της πήγε στη θέση της, πήρε βαθιά ανάσα και ξεκίνησε και πάλι να ζει γράφοντας και ταξιδεύοντας την ζωή που αγαπούσε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολιτιστική ατζέντα… που θα πάτε και τι θα δείτε (30/3)

Aπό την Κατερίνα Παπαγεωργίου…   Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας “Μικρές Όπερες”, ξεκινούν σήμερα στις οκτώ οι παραστάσεις των έργων “Αρκούδα” του WilliamWalton εμπνευσμένη από το ομώνυμο διήγημα του Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή και στην συνέχεια στις 9μμ η “Μάντισσα” του Ανρί Σωγκέ, καντάτα του[…]

Περισσότερα »

Πολιτιστική Ατζέντα… Προτάσεις ψυχαγωγίας (9/4)

από την Κατερίνα Παπαγεωργίου… Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συνεχίζεται η έκθεση του Χρήστου Μποκόρου με τίτλο “Τα στοιχειώδη” που θα διαρκέσει μέχρι τον Σεπτέμβριο με έργα τα οποία ήδη έχουν παρουσιαστεί με μεγάλη επιτυχία στο Μουσείο Μπενάκη, στην Λισαβόνα αλλά και σε πολλά ακόμα μέρη αποπνέοντας την ανάγκη να απελευθερωθούμε[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *