H «πράσινη» κρουαζιέρα στο επίκεντρο των μεγάλων παικτών

του Νίκου Μπαρδούνια

Σε συμφωνία για τη χρήση λιγότερο ρυπογόνων καυσίμων όταν πραγματοποιούνται ελιγμοί σε λιμάνια προχώρησαν τέσσερις μεγάλες διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στη Γαλλία.

Η συμφωνία με την κωδική ονομασία «Blue Charter», υπεγράφη στη Μασσαλία και συμμετέχουν σε αυτή οι εταιρείες Costa Cruises, MSC Cruises, Royal Caribbean Cruises και Ponant.

H κίνηση αυτή των τεσσάρων εταίρων έρχεται ενόψει του Sulphur Cap 2020, ενώ τα τελευταία χρόνια, τοπικές ενώσεις στο γαλλικό λιμάνι σημειώνουν τη ραγδαία αύξηση των ρύπων που εκπέμπονται από τα κρουαζιερόπλοια τα οποία προσεγγίζουν το λιμάνι. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τα καυσαέρια που εκπέμπονται από τα φουγάρα των κρουαζιερόπλοιων ευθύνονται για το 40% των συνολικών εκπομπών πρωτοξειδίου του αζώτου και για το 32% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του θείου στο γαλλικό λιμάνι.

Γίνεται, συνεπώς, κατανοητό , όπως αναφέρουν ειδική της κρουαζιέρας, ότι η κίνηση των τεσσάρων κολοσσών της κρουαζιέρας είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα της Μασσαλίας, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κατά την οποία αυξάνονται τα εγχειρήματα μείωσης των επιβλαβών εκπομπών από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

«Πράσινη» και η MSC Cruises

Σε οικολογικά κρουαζιερόπλοια επενδύει η εταιρεία MSC Cruises η οποία πρόκειται να παραλάβει ένα νέο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο θα αποτελεί το πιο προηγμένο πλοίο του στόλου της και το οποίο θα διαθέτει νέες τεχνολογίες για την προστασία του περιβάλλοντος.

Όπως έγινε γνωστό πρόκειται για το κρουαζιερόπλοιο «MSC Grandiosa» το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με ένα τελευταίας τεχνολογίας σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής (SCR) καθώς και με ένα προηγμένο Σύστημα Επεξεργασίας Λυμάτων (AWT). Το πλοίο θα διαθέτει ακόμη ένα σύστημα για να συνδέεται με το τοπικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας του εκάστοτε λιμανιού, ώστε να λαμβάνει ηλεκτρική ισχύ, μειώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις εκπομπές του κατά τη διάρκεια των ελλιμενισμών.

Κύκλοι της εταιρείας δήλωσαν σε διεθνή Μέσα Ενημέρωσης ότι «το σύστημα SCR θα μετατρέπει, μέσω ενός καταλύτη, τα οξείδια του αζώτου που προέρχονται από τη λειτουργία του κινητήρα σε άζωτο και νερό, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές NOx κατά 90%. Επιπλέον, μέσω του συστήματος επεξεργασίας λυμάτων, τα απόβλητα του «MSC Grandiosa» θα υποβάλλονται σε μια ολοκληρωμένη διαδικασία φιλτραρίσματος, η οποία ανταποκρίνεται στο λεγόμενο «Baltic Standard» και προσφέρει υψηλότερο επίπεδο καθαρισμού σε σχέση με τα υπάρχοντα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων».

Επίσης, σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας το νέο κρουαζιερόπλοιο «MSC Grandiosa» θα συμμορφώνεται με τα αυστηρότερα περιβαλλοντικά πρότυπα που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και θα είναι ειδικά πιστοποιημένο ώστε να επιχειρεί σε ευαίσθητα περιβάλλοντα, όπως η Βαλτική Θάλασσα και η Αλάσκα.

“Πράσινο” και το λιμάνι των Καννών

Η πόλη-θέρετρο των Καννών, το τέταρτο μεγαλύτερο γαλλικό λιμάνι υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, αναμένεται να απαγορεύσει τη διέλευση «ρυπογόνων» κρουαζιερόπλοιων από το επόμενο έτος, σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα. Η απαγόρευση αφορά τα πλοία τα οποία δεν θα συμμορφώνονται με το όριο θείου 0,1%, εξέλιξη που θα έχει ως αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός επιβατών να μην αποβιβάζονται στις Κάννες.

Ο δήμαρχος Καννών, David Lisnard, δήλωσε στο Reuters πως με αυτή την απαγόρευση δεν στρέφονται ενάντια στα κρουαζιερόπλοια αλλά ενάντια στη ρύπανση από τα πλοία. Σύμφωνα με την πολιτική της ΕΕ, η εν λόγω απόφαση έχει ήδη εφαρμοστεί σε λιμάνια της Βαλτικής και της Βόρειας Θάλασσας. Η ραγδαία ανάπτυξη της βιομηχανίας της κρουαζιέρας συχνά γίνεται αντικείμενο δριμείας κριτικής από κατοίκους τουριστικών περιοχών, ενώ πλέον φαίνεται πως στο «παιχνίδι» μπαίνει και η περιβαλλοντική διάσταση του θέματος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τον πλοίαρχο Mastellone Giovanni Battista, τους αξιωματικούς και το πλήρωμα του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς containers που έδεσε ποτέ στον Προβλήτα του ΟΛΠ Α.Ε. “MSC LONDON”, υποδέχθηκε η Διοίκηση του ΟΛΠ στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στον Προβλήτα Ι του ΟΛΠ. Το πλοίο MSC LONDON, μήκους 399 μ., 242.331 Μ.Τ., 176.490 g.t.,[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *