Home

ΡΟΗ  ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ναυπηγεία: Συγχωνεύσεις σε Ασία και Γερμανία – Προβληματισμός σε Βρυξέλλες

0 σχόλια ΝΑΥΤΙΛΙΛΙΑ

     του Νίκου Μπαρδούνια

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον μεγάλες ναυπηγικές μονάδες σε Νότιο Κορέα, Κίνα και Ιαπωνία έχουν προχωρήσει σε διαδικασίες συγχωνεύσεων δημιουργώντας «ναυπηγικούς γίγαντες» με στόχο την οικονομία κλίμακας αλλά και την βελτίωση της θέσης τους στην διεθνή ναυπηγική βιομηχανία.

Βεβαίως, δεν απουσιάζει και ο προβληματισμός, κυρίως, από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) η οποία μέσω των υπηρεσιών της εξετάζει ενδελεχώς πτυχές των συγκεκριμένων συγχωνεύσεων σχετικά με το εάν εγείρονται ή όχι ερωτήματα για πιθανές στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό…

Ωστόσο, παρά τους προβληματισμούς των Βρυξελλών φαίνεται ότι η τάση για συγχώνευση ναυπηγείων που έχει δρομολογηθεί στην Ασία δεν αφήνει αδιάφορη την Γερμανική κυβέρνηση.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον γερμανικό Τύπο, η κυβέρνηση δεν θα ήταν αρνητική στο ενδεχόμενο να «ανάψει το πράσινο φώς» σε ενδεχόμενη συγχώνευση Γερμανικών ναυπηγείων… κόντρα στους προβληματισμούς των Βρυξελλών !

Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι από τις αρχές του τρέχοντος έτους έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε εκπροσώπους των ναυπηγικών μονάδων ThyssenKrupp Marine Systems, German Naval Yards Kiel και Lürssen για το ενδεχόμενο συγχώνευσής τους !


Οι ασιατικές συγχωνεύσεις ναυπηγείων
Στη Νότιο Κορέα σε εξέλιξη βρίσκεται η συγχώνευση των ναυπηγικών μονάδων τηςCo. (HHI) και της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) που ήρθε να ταράξει τα νερά της διεθνούς ναυπηγικής βιομηχανίας.
Στην Ιαπωνία, οι δυο κορυφαίες ναυπηγικές μονάδες Imabari Shipbuilding Co. και η Japan Marine United Corp. (JMU) γνωστοποίησαν ότι θα ιδρύσουν κοινή εταιρεία με στόχο τον σχεδιασμό και την πώληση εμπορικών πλοίων. Η νέα εταιρεία, βάσει του προγραμματισμού, αναμένεται να ξεκινήσει την λειτουργία της εντός του επόμενου φθινοπώρου.
Στην Κίνα, η αρμόδια Επιτροπή (SASAC) έδωσε την σύμφωνη γνώμη της για τη συγχώνευση των ναυπηγικών μονάδων της China State Shipbuilding Company (CSSC) και China Shipbuilding Industry Company (CSIC) με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ο ναυπηγικός κολοσσός China Shipbuilding Group (CSG).
 

Κατάρ: Παράγγειλε 15 νεότευκτα στην Κίνα
Στην υλοποίηση ενός μεγαλόπνοου σχεδίου ενίσχυσης του στόλους του με 15 νεότευκτα πλοία LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κ.μ. έκαστο, προχώρησε το Κατάρ υπογράφοντας σχετική συμφωνία με τα κινεζικά ναυπηγεία Hudong Zhonghua Shipbuilding. Η παραγγελία των 15 νεότευκτων, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, αναμένεται να υπερβεί τα 2,8 δις δολάρια ! και θεωρείται η μεγαλύτερη παραγγελία για πλοία που έχουν λάβει, μέχρι σήμερα, τα κινεζικά ναυπηγεία. Μάλιστα, όπως αναφέρουν πηγές από την Ντόχα, το Κατάρ προσανατολίζεται να ολοκληρώσει έως το ερχόμενο καλοκαίρι παραγγελίες για το «χτίσιμο»… 60 συνολικά πλοίων LNG carriers.
Ναυτιλιακοί κύκλοι αναφέρουν ότι προσφορές για την κατασκευή μέρους από το 60 πλοία έχουν υποβάλλει και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, Samsung Heavy Industries και Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering…

Σχετικά Αρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες:, ,