Home

ΡΟΗ  ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Συνέδριο «Πρόσβαση Παντού»: Η προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία σε δημόσιους χώρους

0 σχόλια ΠΕΙΡΑΙΑΣ

«Η χώρα μας έχει μείνει πίσω στο θέμα της πρόσβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην εκπαίδευση» τόνισε ο πρύτανης του πανεπιστημίου Πειραιά Αθανάσιος Κατσής, μιλώντας στην επιστημονική ημερίδα «Πρόσβαση Παντού».

Τονίζοντας όμως παράλληλα πως «τα πανεπιστημιακά ιδρύματα βρίσκονται πιο μπροστά από την κοινωνία». Ο κ. Κατσής σημείωσε ακόμη πως είναι απαραίτητο να γίνει χρήση των κοινοτικών κονδυλίων αλλά και κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης, προκειμένου να κάνει ή χώρα μας τα βήματα που είναι απαραίτητα στην κατεύθυνση της πρόσβασης των ΑμεΑ στην απασχόληση και την εκπαίδευση. «Η πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην αγορά εργασίας δεν συνιστά μόνο κοινωνικό αποκλεισμό. Παράλληλα επιφέρει και οικονομική αιμορραγία» κατέληξε.

«Παρά τα μαύρα σύννεφα που μπορεί να υπάρχουν, θεωρώ όμως βήμα-βήμα, μέρα με τη μέρα κάτι αλλάζει προς το καλύτερο» τόνισε από την πλευρά του ο Σοφοκλής Αλέπης, υποψήφιος διδάκτορας στο πανεπιστήμιο Πειραιά και μέλος του συλλόγου παραπληγικών. Ο ίδιος σημείωσε πως τα άτομα με ειδικές ανάγκες θεωρούνταν «άρρωστα» για να προσθέσει πως «σε πολλούς από εμάς πονάει πιο πολύ το συμπονετικό χτύπημα στην πλάτη». Υπενθύμισε ακόμη πως περισσότερα από 800.000 συμπολίτες μας στις ηλικίες 20-64 πάσχουν από κάποιον βαθμό αναπηρίας με την απουσία πρόσβασης να αποτυπώνεται στο γεγονός πως το ποσοστό απασχόλησης σε άτομα με σοβαρή αναπηρία φτάνει μόλις στο 24,2%.

Η Αντωνία Λουκά, φιλόλογος, αναφέρθηκε στους «οκτώ στόχους της ΕΕ» για την πρόσβαση των AμεA στην αγορά εργασίας, αλλά και στο πλήθος των νόμων που έχουν υιοθετηθεί προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση αυτή αλλά και να ενθαρρυνθεί η λεγόμενη «κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία». Σημείωσε ακόμη πως η ΕΕ οφείλει να προωθήσει πολιτικές για τη δια βίου μάθηση των AμεA, καθώς είναι υψηλό το ποσοστό που απέχει από τα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης. Είπε ακόμη πως είναι αναγκαία η διαρκής ενημέρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Να βάλουμε στο μυαλό μας τα άτομα με ειδικές ανάγκες όχι μόνο ως εκπαιδευόμενους αλλά και ως εκπαιδευτές, κάλεσε από την πλευρά του ο Ευάγγελος Αυγουλάς, δικηγόρος και πρόεδρος του συλλόγου «Με Άλλη Ματιά», στην ενότητα του συνεδρίου που ήταν αφιερωμένη στην πρόσβαση των ΑμεΑ στην εκπαίδευση. «Γιατί να λαμβάνει μόνο εκπαίδευση και να μην παρέχει;» διερωτήθηκε ο κ. Αυγουλάς, τυφλός ο ίδιος, κάνοντας λόγο για «στείρα φιλανθρωπική προσέγγιση» και επισημαίνοντας πως επί μακρόν τα άτομα με ειδικές ανάγκες αντιμετωπίζονταν ως «αντικείμενα οίκτου». Για τον κ. Αυγουλά, αυτό που πρέπει να εξασφαλιστεί είναι «η πρόσβαση των μη ανάπηρων ατόμων στην κοινωνική εκπαίδευση».

Αναλυτική αναφορά έκανε από την πλευρά της η υποψήφια διδάκτορας του Πανεπιστημίου Πειραιά Παρασκευή Θεοδώρου στις υποστηρικτικές τεχνολογίες και υπηρεσίες που μπορούμε να έχουμε πλέον στη διάθεσή μας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην εκπαίδευση -είτε αυτές αφορούν τη φυσική είτε την ηλεκτρονική προσβασιμότητα των ΑμεΑ.

Για το «τεράστιο εμπόδιο που λέγεται στίγμα» μίλησε από την πλευρά του ο καθηγητής Ψυχιατρικής στο πανεπιστήμιο Πειραιά Νικόλαος Δέγλερης, κάνοντας παράλληλα λόγο για «υπεραπλουστευμένες, στρεβλές και παραπλανητικές πεποιθήσεις που γίνονται αποδεκτές συλλογικά και οδηγούν σε ακραίες γενικεύσεις» απέναντι σε άτομα που πάσχουν από ψυχικές ασθένειες όπως είναι η σχιζοφρένεια.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Σχετικά Αρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται.

Ετικέτες:,