Βόρειο Πέρασμα: Αύξηση διακίνησης του όγκου φορτίου

Του Νίκου Μπαρδούνια….

Σημαντική αύξηση, που αγγίζει το 25%, καταγράφηκε στον όγκο των φορτίων που διακινήθηκαν μέσω του Βόρειου Περάσματος το 2018 σε σχέση με ο 2017 λόγω του έντονου ενδιαφέροντος που υπάρχει στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή για ανεύρεση και εκμετάλλευση πετρελαϊκών κοιτασμάτων και κοιτασμάτων φυσικού αερίου.

Η μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση των ενεργειακών φορτίων σημειώθηκε στην Sabetta της Ρωσίας όπου βρίσκεται το ενεργειακό έργο «Yamal LNG» της Novatek, με την ετήσια παραγωγική του ικανότητα να εκτιμάται ότι θα αγγίζει τους 16,5 εκατ./ μετρικούς τόνους, μόλις τεθούν σε λειτουργία και οι τρεις γραμμές παραγωγής του.

Το Yamal LNG project, συνολικής αξίας τουλάχιστον 27 δις, δολαρίων αποτελεί έργο της ρωσικής Novatek καθώς και της γαλλικής Total, της κινεζικής China National Petroleum Corp και του κινεζικού επενδυτικού ταμείου Silk Road Fund.

Η λειτουργία του Yamal LNG ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2017 με τις ευλογίες του προέδρου της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν, ενώ το 2019 εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη ισχύ το έργο με την ολοκλήρωση της κατασκευής της τρίτης γραμμής παραγωγής του. Το Yamal LNG θεωρείται ως το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο της Ρωσίας, ενώ εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το 5% της παγκόσμιας ενεργειακής αγοράς.

Σημαντικές ρωσικές επενδύσεις

Από μέρους της η Ρωσία στοχεύει σε επενδύσεις ύψους 607,8 εκατ. δολαρίων σε χρονικό ορίζοντα τριών ετών προς την ανάπτυξη του Βόρειου Περάσματος.

Οι επενδύσεις θα αφορούν την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών στο Βόρειο Πέρασμα, καθώς και τη ναυπήγηση παγοθραυστικών, τα οποία θα καταναλώνουν πυρηνική ενέργεια, προκειμένου να ενισχυθούν οι εμπορικές ροές της συγκεκριμένης θαλάσσιας διαδρομής.

Ο Ρώσος Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι η διαδρομή του Βόρειου Περάσματος θα αποτελέσει το κλειδί για την ανάπτυξη της ρωσικής Αρκτικής, καθώς και της Άπω Ανατολής και ότι μέχρι το 2025 ο όγκος των διακινούμενων φορτίων μέσω του Βόρειου Περάσματος εκτιμάται ότι θα έχει δεκαπλασιαστεί φτάνοντας τους 80 εκατ. τόνους.

«Στόχος για την κυβέρνηση της Ρωσίας είναι το Βόρειο Πέρασμα να αποτελέσει μια πραγματικά ανταγωνιστική διαδρομή. Γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την περαιτέρω ανάπτυξη της θαλάσσιας περιοχής μέσα από έργα υποδομής αλλά και μέσα από τη ναυπήγηση πρωτοποριακών πλοίων, κυρίως παγοθραυστικών, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να διαπλέουν τη συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους» είχε τονίσει ο Ρώσος πρόεδρος.

Τα σχέδια του Ρώσου πρόεδρου για την ανάπτυξη του Βόρειου Περάσματος «ασπάζονται» και ενεργειακοί κολοσσοί όπως η γαλλική Τotal και ρωσική  που εκτιμούν ότι το λιώσιμο των πάγων παρέχει τη δυνατότητα για μείωση των αποστάσεων αλλά και του κόστους για την μεταφορά LNG.

 

«Χτίζει» νέα πλοία που θα χρησιμοποιούν LNG

Στη ναυπήγηση τριών νέας γενιάς product carriers ,από τα ναυπηγεία Zvezda, προχωράει η ρωσική εταιρεία Sovcomflot. Τα νέα πλοία της Sovcomflot θα είναι κατηγορίας MR tankers, θα έχουν χωρητικότητα 51.000 τόνους, έκαστο, ενώ θα ανταποκρίνονται στις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις καθώς θα καταναλώνουν ως καύσιμο LNG.

Τα τρία MR product tankers, αμέσως μετά την παράδοσή τους στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, πρόκειται να χρονοναυλωθούν στην εταιρεία Novatek προκειμένου να μεταφέρουν πετρελαϊκά προϊόντα αλλά και συμπυκνώματα φυσικού αερίου ακόμα και σε θαλάσσιες περιοχές με πάγο καθώς θα αποτελούν πλοία κατηγορίας ice class 1B.

Η Sovcomflot, όπως ανακοίνωσε η ίδια, υποστηρίζει την επιλογή του LNG ως «λύση» για την συμμόρφωση με το sulphur cap 2020 ιδιαίτερα στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία.

Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του 2018 η ρωσική εταιρεία παρέλαβε τρία crude oil tankers κατηγορίας Aframax και κατανάλωσης LNG, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε παραγγείλει από τα ναυπηγεία Zvezda ακόμη δύο πλοία ίδιας κατηγορίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Προωθείται ρύθμιση για τους απλήρωτους ναυτικούς

Νομοθετική ρύθμιση ώστε να πληρώνει το Δημόσιο τους απλήρωτους ναυτικούς σε περίπτωση που η εταιρεία ακτοπλοΐας ασκεί δημόσια υπηρεσία και αμείβεται από το κράτος, προανήγγειλε από τη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ενημερώνοντας πως ολοκληρώνεται ο μηχανισμός με τον οποίο θα γίνεται η παρακράτηση και η εκχώρηση.[…]

Περισσότερα »

Τέταρτο προβλήτα σχεδιάζει η Cosco στον Πειραιά

Σε μετατροπή του λιμανιού σε ένα από τα τρία μεγαλύτερα της Ευρώπης στοχεύει η Cosco. Στα 300 εκατ. η πρόσθετη επένδυση, που μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη τα παζάρια για το master plan, προϋπολογισμού 612 εκατ. ευρώ. Μια νέα επένδυση, ύψους 300 εκατ. ευρώ, με την οποία[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *