Υπ. Πολιτισμού: Σήμα αναγνώρισης στο Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος

Του Συμεών Κ. Πεϊμανίδη

Σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα, πραγματοποιήθηκε εχθές Τετάρτη η τελετή απονομής του σήματος αναγνώρισης στο Δημοτικό Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 Η τελετή έλαβε χώρα στην Παλαιά Βουλή, ενώ για το Μουσείο μίλησε με θερμά λόγια η αρμόδια υπουργός, Λίνα Μενδώνη.

«Η αναγνώριση του Μουσείου Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος είναι το πρώτο βήμα για τη διαδικασία πιστοποίησης που το ΥΠΠΟΑ επιθυμεί να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς, όχι μόνο για τα ιδιωτικά, αλλά και για τα κρατικά μουσεία. Το Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος είναι το πρώτο που ολοκλήρωσε με επιτυχία τον κύκλο της διαδικασίας αναγνώρισης, με την υποβολή των απαιτούμενων φακέλων», ανέφερε χαρακτηριστικά η  Υπουργός.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του μουσείου, Χρήστος Φωτεινόπουλος, μίλησε για την απονομή του σήματος, στο Κανάλι Ένα, αναφέροντας ότι «πρόκειται για μια διάκριση του Μουσείου, την οποία εκλαμβάνουμε ως μια χειρονομία συμβολική, καταρχάς, για όσους προσέφεραν στο Μουσείο αλλά και για όσους συνεισέφεραν, ώστε για να χτιστεί αυτό το πνευματικό οικοδόμημα».

Τόπος μνήμης και απόδειξη αναβάθμισης των Ελληνικών Μουσείων

Το Μουσείο εγκαινιάστηκε το 2005 από τον αείμνηστο Κωστή Στεφανόπουλο και είναι αφιερωμένο στη σφαγή που συντελέστηκε από τους Γερμανούς στις 13 Δεκεμβρίου 1943, όταν όλοι οι κάτοικοι των Καλαβρύτων οδηγήθηκαν στο Δημοτικό σχολείο. Εκεί στεγάζεται σήμερα το Μουσείο.

Όσοι έχουν επισκεφθεί το συγκεκριμένο μουσείο τεκμαίρουν την μουσειολογική του αρτιότητα. Τα υλικά τεκμήρια αλλά και η προφορική ιστορία αξιοποιήθηκαν στο έπακρο, γεγονός που καταδεικνύει τις σύγχρονες προσεγγίσεις και τον τρόπο λειτουργίας που υιοθετεί το Μουσείο.

Ο σχεδιασμός του επιτρέπει στον επισκέπτη να περιδιαβεί τους χώρους που εκτίθενται τα τεκμήρια, χωρίς περιττή συναισθηματική φόρτιση, πάντα όμως με γνώμονα την ιστορική αλήθεια. Να σημειωθεί ότι ο χώρος είναι προσβάσιμος και για τα ΑμΕΑ, κάτι που δεν μπορούν να έχουν όλα τα Μουσεία.

Το εν λόγω  όμως είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας εποχής που έχει ήδη έρθει για τους χώρους ιστορικής μνήμης.

 Τόσο η  οργάνωσή του, με τη στοχευμένη προσπάθεια μεγιστοποίησης της εμπειρίας του επισκέπτη, όσο και ο σύγχρονος τρόπος προσέλκυσης επισκεπτών αντικατέστησαν την παλιομοδίτικη  «υπερπροσφορά» εκθεμάτων που δημιουργούσαν σύγχυση σε όποιον περιηγούταν στους χώρους ενός Μουσείου.

Με απλά λόγια, είναι ένα παράδειγμα του διαφορετικού μουσιακού τοπίου που συντίθεται στην Ελλάδα. Είναι η απάντηση στις σύγχρονες απαιτήσεις, τις οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν τα Μουσεία, για να επιβιώσουν. Ιδιωτικά και μη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η αποκατάσταση της χαμένης τιμής της Μαρίας Μαγδαληνής

Από την Κατερίνα Παπαγεωργίου… Εκείνος: Τι επιθυμείς; Εκείνη:Να γνωρίσω τον Θεό Εκείνος: Κι όμως έχεις αισθανθεί την παρουσία του Θεού. Οι δυο τους είναι η πανέμορφη ηθοποιός Ρούνι Μάρα και ο γοητευτικός

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *