Υψηλα πρόστιμα και επιχειρήσεις για παράνομο εμπόριο

Του Σπύρου Μιχαλόπουλου

Σήμερα Πέμπτη 16/7 πραγματοποιήθηκαν επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου σε καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας  και στην περιοχή του Δήμου Περιστερίου Αττικής, υπό τον συντονισμό του Συντονιστικού Κέντρου Εποπτείας  της  Αγοράς και  Αντιμετώπισης Παραεμπορίου (ΣΥΚΕΑΑΠ), της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Συγκεκριμένα, συγκροτήθηκε μικτό κλιμάκιο ελέγχου αποτελούμενο από ελεγκτές των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας  της ΕΛΑΣ, ενώ υπήρξε και η συνδρομή της υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου Περιστερίου.

Κατά τον έλεγχο εντοπίστηκαν, κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν 2.515 τεμάχια  απομιμητικών ειδών (τσάντες και πορτοφόλια), καθώς και 1.400 σήματα δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας. Τέλος οι αστυνομικές αρχές προέβησαν σε μια σύλληψη.

Οι έλεγχοι συνεχίζονται στο σύνολο της επικράτειας.

Στο μεταξύ η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κατόπιν διερεύνησης πλήθους καταγγελιών καταναλωτών, επέβαλε σε ηλεκτρονικό κατάστημα εμπορίας συσκευών κινητών τηλεφώνων και προϊόντων τεχνολογίας https://mobilepoint.gr, χρηματικό πρόστιμο  συνολικού ύψους 250.000 ευρώ, για παραβάσεις της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή.

Τι αφορούν οι παραβάσεις

Ειδικότερα, οι παραβάσεις αφορούσαν σε:

– Μη παράδοση των παραγγελθέντων προϊόντων παρά την καταβολή του τιμήματος.

– Μη επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές μετά την ακύρωση της σύμβασης.

– Παροχή εσφαλμένης πληροφόρησης σχετικά με τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων.

– Παραπλάνηση των καταναλωτών ως προς τις δεσμεύσεις της επιχείρησης για επιστροφή των χρημάτων.

– Παραπλάνηση των καταναλωτών σε σχέση με το δικαίωμα υπαναχώρησης στις συμβάσεις από απόσταση.

Σημειώνεται ότι, στο πλαίσιο ελέγχου παρόμοιων καταγγελιών καταναλωτών, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή έχει επιβάλει χρηματικά πρόστιμα συνολικού ύψους 1.210.000 ευρώ σε 9 ηλεκτρονικά καταστήματα εμπορίας συσκευών κινητών τηλεφώνων και προϊόντων τεχνολογίας,  τα οποία, εν μέσω πανδημίας,  προέτρεπαν στην αγορά προϊόντων σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό και δεν εκτέλεσαν τις παραγγελίες αν και εισέπραξαν το τίμημα.

Οι καταναλωτές που εντοπίζουν παρόμοια φαινόμενα παραπλανητικών πρακτικών από ηλεκτρονικές επιχειρήσεις,  καλούνται να υποβάλουν την καταγγελία τους στην γραμμή καταναλωτή 1520 καθώς και στην ηλεκτρονική διεύθυνση 1520@efpolis.gr, προκειμένου να τύχουν άμεσης διερεύνησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πυρκαγιά σε κτίριο στην ακτή Κουμουνδούρου

Ενας νεκρός και ένας τραυματίας είναι ο τραγικός απολογισμός μετά από πυρκαγιά που ξέσπασε σε τετραώροφο ακατοίκητο κτίριο στην ακτή Κουμουνδούρου στον Πειραιά. Η φωτιά ξέσπασε στο ισόγειο και τον πρώτο όροφο του κτιρίου. Στο σημείο έφτασαν άμεσα δυνάμεις της πυροσβεστικές για την κατάσβεση και τον απεγκλωβισμό ατόμων που ήταν[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *